پرواز و نشستن اسپارک با دست

یکی از قابلیت‌های جذابی که همراه با عرضه کوادکوپتر اسپارک SPARK معرفی شد توانایی تشخیص چهره و کنترل پرنده تنها با حرکات دست است. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به رادیو کنترل و یا گوشی هوشمند خود نداشته و می‌توانید با فرامین حرکتی تعریف شده اسپارک SPARK را کنترل کرده و از آن لذت ببرید. در این مقاله نحوه نشست و برخاست پرنده از روی دست را به صورت گام به گام همراه با فایل ویدئویی به شما آموزش می دهیم.

بلند کردن اسپارک SPARK از روی دست یا PalmLaunch

1. در مرحله اول باید ابتدا پرنده را روشن کرده و کمی صبر کنید تا اسپارک بررسی های اولیه را انجام داده و آماده کار شود.

2. اسپارک را در مقابل خود قرار دهید. در این حالت دوربین پرنده باید به سمت شما بوده و فاصله بین صورت شما تا دماغه پرنده بین 30 تا 50 سانتیمتر باشد. همچنین دقت کنید که انگشتان شما پایین تر از ملخ ها قرار داشته باشند.

3. دکمه پاور اسپارک را 2 بار فشار دهید. با انجام این کار چراغ های LED جلو به آرامی شروع به چشمک زدن به رنگ زرد می کنند.در این حالت فرایند اسکن و تشخیص چهره توسط پرنده شروع می شود.

4. با کامل شدن تشخیص چهره، اسپارک SPARK دو بار بوق زده و چراغ های جلو به رنگ سبز چشمک زن در می آیند. همچنین موتورهای شروع به کار می کنند.

5. پس از روشن شدن موتورها، چراغ های جلو به رنگ قرمز در می آیند. در این زمان باید دستان خود را عقب بکشید. پرنده شروع به پرواز کرده و مقابل شما Hover می کند.

مشکلات احتمالی

* اگر چراغ جلو دوبار به رنگ قرمز چشمک بزند به این معناست که تشخیص چهره شما به درستی صورت نگرفته است. در این حالت باید دوباره اسکن بگیرید.

* وقتی LEDهای جلو به رنگ سبز هستند نباید پرنده را رها کنید.

* وقتی می خواهید پرنده را رها کنید مطمئن شوید که اسپارک SPARK شیب نداشته و کاملا افقی باشد.

* پس از رها کردن پرنده نباید دست خود را زیر آن قرار دهید.

نشاندن اسپارک SPARK روی دست یا PalmLand

1. در فاصله حدود 1.5 متری در مقابل پرنده بایستید.

2. کف دست خود را در فاصله نیم متری زیر پرنده قرار دهید و 2 ثانیه صبر کنید.

3. وقتی پرنده تشخیص دهد که فردی در مقابلش ایستاده و دستی در زیرش قرار دارد، به صورت خودکار ارتفاع خود را کم کرده و می نشیند.

4. پس از فرود آمدن دست خود را ثابت نگه دارید تا موتورها خاموش  شوند.

مشکلات احتمالی

* اگر در کنار یا پشت اسپارک SPARK قرار بایستید، پرنده متوجه حضور شما نشده و فرود نمی آید